Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos BackCare: 

 

 

Generelle oplysninger
Backfit aps cvr 42169919
Lunagervej 12, 2650 Hvidovre
Telefon: 21209031
Email: info@backcare.dk

 

 

Betaling:

BackCare modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay og Viabill. Vi tager ikke kortgebyrer. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Levering:

BackCare tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag, medmindre varen er oplyst som en pre-order ved bestilling. Vi tilbyder gratis fragt til valgt pakkeshop samt  erhvervs levering med GLS i hele Danmark. Hvis hjemmelevering ønskes koster det 49 kr.

"Gratis fragt" gælder ikke forsendelser til Sverige og Norge, Der vil komme et gebyr på 199 kr. som dækker ekstra fragt omkostninger samt evt. ind fortoldning. Disse forsendelser håndteres normalt af Post Nord til hjemmelevering.

Vi leverer som udgangspunkt aldrig til Færøerne og Grønland, men kontakt os gerne.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen.

Alle pakker sendes med track & trace, så du kan følge din pakke hele vejen.

Preordre bliver udsendt lige så snart de er modtaget på lageret.

Reklamationsret:


Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Backcare.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget. 

Ved returnering/reklamationer bedes du sende en mail til support@backare.dk, hvor du vil få tilsendt et returlabel. Denne printer du ud, sætter den på kassen I en forsvarlig emballage og tager ned I nærmeste GLS pakkeshop. 

Returadressen er: Backfit Aps, Lunagervej 12, 2650 Hvidovre. Vi modtgaer kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vædlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Refusion:


Hvis der er tale om refusion, overføres pengene til det kort, som du har lavet købet med, uden at du behøver oplyse om bankoplysninger.

Fortrydelsesret

Der gives forbrugere 30 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop. Hvis du af en eller anden årsag ikke er tilfreds med dit produkt, får du pengene retur.

Dette indbefatter 30 dage fra du modtager produktet, til af pakke produktet ud og afprøve dette. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en odre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag , hvor du modtager den sidste vare.Inden for disse 30 dage skal der gives skriftlig besked pr email til support@backcare.dk, hvis du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Returnering

Fra datoen for meddelelse af benyttelse af fortrydelsesret har du 14 dage til at afsende produktet til vores adresse Backfit aps, Lunagervej 12. 2650 Hvidovre. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Det er dig som kunde der selv afholder alle omkostninger i forbindelse med returnering. Du som kunde hæfter for evt skader, bortkomst mm under transporten, indtil den er modtaget hos os.

 

Varens stand, når du sender den retur

Kunden bærer risikoen for varens værdiforringelse, fx som følge af skader eller brug i den periode, kunden har den i sin varetægt. Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Kunden mister dog ikke sin fortrydelsesret, selv om varen er blevet beskadiget eller mindre værd, fordi den har været taget i brug.

Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af køb.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav uden omdeling.

Tilbagebetaling:

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Fortrydelsesret i erhvervskøb

 

B2B fortrydelsesretten gælder under samme vilkår som B2C. 


Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til info@backcare.dk, 

Derudover kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning: 

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800, Viborg: www.naevneneshus.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@backcare.dk

Persondatapolitik 

 

 Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

 Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos BackCare og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på backcare.dk er BackFit APS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på info@backcare.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25-05-2021